Selasa, 16 Ogos 2011

Terlambat Jugak

Sebelum ni ada seorang kawan ku ingin memperkenalkan aku dengan seorang kawannya. Aku mohon berfikir seketika waktu. Masa berlalu, hampir sebulan juga baru aku bagi keputusan. Sebenarnya aku tak sempat nak fikir sangat tentang perkara ni, sebab aku agak sibuk. Tapi disebabkan kawanku bangkitkannya sekali lagi, maka terima perlawaan tersebut. Aku fikir kalau ada jodoh ada la, kalau tak, belum rezeki ku lagi. Dalam masa yang sama aku letakkan juga harapan.

Selepas itu, giliran aku pulak menunggu keputusan daripada sebelah pihak perempuan. Tapi disebabkan agak sibuk, aku tak berkesempatan online dengan kawan ku, hampir sebulan jugak, baru berkesempatan online dengan dia. Tapi agak kecewa jugak,

"hang terlambat sikit, dia dah ada orang lain".

Terfikir aku, 'terlambat jugak'. Banyak kali jugak aku terlambat macam ni. Tapi tak kan aku nak terima terus bila keadaan camni, mesti aku perlu berfikir jugak. Tak apalah, ini bukan rezeki ku lagi. Moga-moga Allah dah atur yang terbaik untuk ku, Amin... Yang penting aku perlu belajar redha dengan kehidupan yang ditentukan.

Tiada ulasan: