Selasa, 3 Januari 2012

Demam

Ujian bagiku. Inilah yang aku ingat sewaktu menghadapi demam. Sejak akhir-akhir ini, setiap minggu aku demam. Dah 4 minggu berturut-turut jadi macam ini. Hanya panadol yang aku ambil untuk legakan demam ini. Sememangnya aku tak suka makan ubat hospital, sebab ubatnya akan buat aku demam dan sembuh selepas itu. Tapi dengan panadol aku bleh halang demam. Tapi kalau nak demam, demam jugak.

Sekarang kerja tengah sibuk, kalau demam ni susah sikit la. Sebab itu aku usaha untuk cegah demam. Kalau dah ketentuan Allah, aku perlu terima semuanya.

Hari tu, keluarga aku ajak pergi ke KL, Melaka dan Johor. Dah di ajak beberapa kali, akhirnya aku pun pergi jugak la walaupun dalam keadaan demam. Berapa biji panadol aku telan untuk tahan demam. Masa balik baru mak&ayah aku tahu yang aku demam. Aku drive jugak balik dari kl walaupun mak&ayah aku suruh ambik cuti esoknya.

Minggu lepas pun aku demam. Moga-moga minggu ni aku tak demam lagi.

Demam itulah ujian dan peluang untuk menghapus dosa. Banyak dosa aku ni...
Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku.

Tiada ulasan: