Isnin, 6 Februari 2012

Banyak Kerja

Kerja aku semakin banyak, makin hari makin bertimbun. Perlu ada perancangan untuk selesaikan semua ni. Tapi aku biasa la, perancangan aku boleh buat, bila nak laksanakan tu yang aku malas. Masa semangat pulun la, lepas tu bila dah tak semangat, apa pun tak boleh harap.

Bab kerja ni, aku tak tahu la macam mana nak handle kawan aku seorang ni. (Aku tulis ni pun hanya untuk lepas tekanan dalam diri saja). Aku pun bukan bagus sangat kerja. Tapi jangan sampai semua benda nak kena guide. Fikir dan bertindak la sama. Kita sama-sama kerja. Aku tak larat dah nak buat kerja-kerja orang ni. Malah kerja aku pulak yang dah makin bertimbun. Dan satu lagi aku dah tak larat nak jawab pasal kerja hang kat orang atas. Yang ni lagi satu, kerja orang lain tapi tanya orang lain. Aku letih... Hal-hal kerja pun dah masuk dalam mimpi aku. Aku tak larat fikir pasal kerja 24 jam. Aku nak fikir benda lain pulak. Pasal kahwin ka...

Aku macam kena sumpah bab kahwin ni. Rasa macam nak kahwin, tapi aku tak boleh nak serius dan bersungguh-sungguh. Usaha, boleh kata tiada la. Doa, time2 teringat saja la. Tapi bila ingat balik, kawan-kawanku ramai yang dah lepas, time aku bila la pulak. Takut nanti menyesal dikemudian hari.

Malam ni rancang nak study sikit untuk meeting hari khamis nanti. Tapi langsung tak ada mood, layan internet saja la. Baca apa-apa yang patut kat fb dan internet. Aku suka add orang yang suka post bahan-bahan nasihat/hikmah kat fb walaupun aku tak kenal pun. Sekurang-kurangnya boleh jadi pedoman hidup sebab aku bukan orang yang baik, yang selalu tersalah jalan dan tak reti-reti nak balik ke pangkal jalan. Berasa hati bila sebut salah jalan ni...

Tiada ulasan: