Selasa, 14 Februari 2012

Kedah vs Terengganu

Malam ni, Kedah dan Terengganu akan berentap untuk perlawanan ke-8 Liga Super Malaysia (MSL). Bagi penyokong pasukan Kedah macam aku ni, apa yang nak dilihat adalah line-up Kedah malam ni. Kalau formasi 3-5-2 macam lawan Sabah hari tu, aku tak berapa nak yakin boleh menang. Sebabnya ada ruang-ruang disebelah tepi yang membolehkan pasukan Terengganu menyelinap melakukan serangan. Terengganu ada Asshari dan Joseph Kalang, pemain sayap yang bagus dan berupaya melakukan serangan dari sudut tersebut. Dari perlawanan dengan sabah sebelum ini, aku tengok bila ada serangan dari sebelah tepi, memang nampak lompang, sebab hanya seorang hanya yang tutup kawasan ni, tu pun dah terlalu ke dalam. Backup pula tak ada. Memang mudah bolos.

Kalau main formasi 4-4-2, aku yakin boleh menang. Sebab ni formasi yang sesuai untuk menentang pasukan yang kuat macam terengganu ni. Lagi satu, letak Badrol main sayap, sebab posisi nampak tak bermaya akhir-akhir ni. Bagi Safi main AM sorang-sorang, sebab luas sikit peranan dan kawasan kawalan dia. Meen memang tempat dia sebagai striker la, dia memang tak sesuai dah main di bahagian sayap. Mungkin gandingan dia dengan hamidan, import baru boleh bagi keputusan yang luar biasa. Fikri ni aku tak tau la, kalau ada pemain yang lebih dari dia, lebih baik letak pemain lain. Fikri perlu tingkatkan lagi prestasi. Bahagian pertahanan ni harap coach boleh buat sesuatu, gandingan sekarang ni perlu ada perubahan.

Walaubagaimanapun harap Kedah boleh menang malam ni.

*Kedah seri 1-1.

Tiada ulasan: