Khamis, 5 Februari 2009

ADUN PERAK MAIN LOMPAT-LOMPAT

Amat malang bagi rakyat negeri Perak kerana diwakili oleh segolongan yang tiada pendirian yang tetap. Mereka sanggup mempermainkan harapan rakyat dengan mengambil langkah sumbang, melompat dari satu parti ke satu parti yang lain, seumpama sang katak yang melompat-lompat, sehingga menimbulkan suasana politik yang berkeceramuk di negeri Perak. Suasana yang telah distabilkan sebelum ini telah dinyahstabilkan oleh golongan ini. Golongan inilah orang yang bertanggungjawab mencetuskan suasana tersebut di negeri Perak.

Mereka tanpa segan silu dan dengan rasa gembira mengumumkan pengkhianatan mereka terhadap amanah rakyat. Mereka sebelum ini dipilih untuk mewakili kawasan mereka atas dasar sebagai wakil kepada suatu parti politik yang dipercayai oleh majoriti rakyat di kawasan tersebut. Tindakan ini amat mengaibkan dan sukar diterima oleh majoriti rakyat.

Jika berelaku suatu pilihanraya selepas ini, nescaya rakyat Perak akan menolak pemimpin yang tiada pendirian seperti ini. Tindakan seperti lalang dan katak ini adalah sebagai tanda mereka telah menyediakan kubur untuk mengebumikan karier politik mereka masing-masing. Rakyat secara umumnya tidak mahu pemimpin seperti ini dan mereka juga merasa malu dipimpin oleh golongan ini.

Tiada ulasan: