Rabu, 28 Mac 2012

Aku Sedang Diuji

Keadaan dah semakin tegang dan akan semakin tegang. Sampai bila aku akan dapat bertahan. Hanya 'sabar' yang menjadi penguat diri. Dengan 'sabar' juga aku masih di sini. Adakah 'sabar' mampu dipertahankan. Andainya suatu ketika 'sabar' sudah tidak mampu bertahan lagi, maka aku perlu 'redha' dengan apa yang akan terjadi. Inilah rutin kehidupan, ujian sentiasa mendatang untuk membawa kita kembali kepada tuhan.

Kadang-kadang aku selalu salahkan ujian, padahal itu petanda aku gagal melepasi ujian. Ujian akan terus datang menguji, sehingga aku sedar untuk membentuk peribadi.

Kadang-kadang ujian datang tanpa disedari, sedang hati bersorak gembira, tiba-tiba keputusan datang membawa gelisah.

Layakkah aku diuji, semakin diuji, semakin kerdil rasa diri, semakin tak mampu bertahan lagi.

Ya Allah, berikanlah sesuatu yang meneguhkan hati, menguatkan diri, supaya ia terasa rahmat dari Mu.

Tiada ulasan: