Isnin, 26 Mac 2012

Salah

Kenapa la akhir-akhir ini aku kerap buat salah. Aku tak sedar langsung, aku yakin betul tapi sebenarnya salah. Apa aku nak buat ni... Tekanan aku nak fikir bagaimana nak perbetulkan kesalahan ini. Aku sudah tak ada pilihan lain dah, memang betul salah.

Ya Allah tunjukkanlah aku jalan keluar dari masalah ini, berikanlah aku kekuatan dan semangat untuk menghadapi ujian serta dugaan Mu ini. Jika ujian ini ialah untuk menambahkan ilmu dan pengalamanku, Kau berikanlah aku jalan penyelesaiannya. Jika ujian ini adalah kafarah dosaku, Kau berikanlah aku kekuatan dan ketabahan untuk menghadapinya.

Disaat macam inilah aku terasa memerlukan seseorang untuk berkongsi perasaan, supaya boleh meredakan apa yang terpendam, mengubat keresahan. Ya Allah, Kau kurniakanlah aku isteri sebagai penyejuk di mata, penawar di hati.

Tiada ulasan: