Ahad, 4 Mac 2012

SDA Kembali Berombak

Setelah sekian lama SDA sunyi daripada 'ombak semangat' penyokong, hari ini SDA kembali berombak seperti zaman kegemilangan sebelum ini. Penyokong Hijau Kuning begitu gembira dengan kemenangan ke atas Selangor malam ini. Begitu juga reaksi kegembiraan yang ditunjukkan oleh pemain setelah tamat perlawanan. Kedah menewaskan Selangor 1-0, hasil jaringan penalti pemain import, Safi setelah Kyrill Muhymeen dijatuhkan di dalam kotak penalti ketika Kedah nelancarkan serangan ke pintu gol Selangor. Sebelum itu, Kedah telah pun mendapatkan sepakan penalti apabila pemain import pertahanan Selangor menampan bola dengan tangan di depan pintu gol Selangor hasil tandukan pemain import Kedah, Hamidan. Namun sepakan penalti yang diambil oleh Badrul tersebut terkena tiang gol.

Kedah pada malam ini bermain dengan pelbagai formasi, mula-mula kelihatan seperti bermain dengan formasi 4-1-3-2, kadang-kadang seperti 5-3-2, seperti juga 3-5-2. Strategi ini ternyata mengelirukan lawan.

Dari segi persembahan individu, Thiru rasa perlu terus digilap sebagai pemain pertahanan tengah kerana beliau ada kelebihan dari segi kelajuan yang jarang-jarang ada pada pemain pertahanan tengah. Kyrill perlu bermain dengan lebih baik lagi, kerana nampak agak malas merampas dan mencabar bola daripada pemain lawan. Badrul bermain terlalu bersahaja, boleh merugikan pasukan kerana nampak macam tak ada kesungguhan. Sabree Abu perlu mencari posisi lain yang lebih sesuai. Amar pada malam ini agak baik jugak, kerap memotong bola pemain lawan. Hamidan paling teruk, peluang-peluang gol terbaik dipersiakan begitu sahaja.

Apa-apa pun tahniah kepada semua kerana kemenangan pertama Liga Super di Stadium Darulaman. Kedah-1 Selangor-0.

Tiada ulasan: