Ahad, 25 Mei 2008

KEYAKINAN PALSU


Beberapa hari sebelum Kes Pulau Batu Puteh diputuskan, rakyat seolah-olah diberi keyakinan bahawa kita akan memenangi kes tersebut. Tetapi hakikatnya kita hanya diberi keyakinan palsu yang sengaja digembar-gemburkan. Telah banyak kali kita diberi keyakinan palsu terutamanya dalam bidang sukan. Kerap kali dimomokkan dengan kemampuan pasukan kita untuk menjuarai sesuatu kejohonan atau pertandingan. Namun hakikatnya tidak sedemikian malah ada yang jauh tersasar.

Oleh itu, wajarlah ini juga menjadi pengajaran kepada semua pihak. Kita mohon pihak-pihak yang berkenaan akan lebih bertanggungjawab dalam membuat kenyataan. Berpijaklah dibumi yang nyata, kalau tidak katakan tidak, rakyat tidak akan marah kalau mereka yang berkenaan ini lebih jujur.

Sepatutnya mereka yang berkenaan ini mengajak rakyat bermunajat kepada Allah S.W.T untuk memohon pertolongan-NYA dalam memberi kemenangan mendapatkan semula Pulau Batu Puteh tersebut. Inilah yang paling wajar dilakukan. Apa salahnya mereka menggunakan media-media yang ada secara besar-besaran menyeru rakyat untuk berbuat yang demikian. Sudah pasti rakyat akan meyambutnya…

Tiada ulasan: